Aftellen tot het event!

.Dagen.
0
0
Uren
0
0
Minuten
0
0
Seconden
0
0

We zijn er bijna ๐Ÿ˜€

Update regelsysteem

Hey awesome LARPers,

Het hoofdevent komt langzaam aan in beeld en de organisatie is hard bezig geweest om een nieuwe patch van het regelsysteem te schrijven.
In deze lijst kan je alle updates vinden:

Wijzigingen ten opzichte van 2.2 naar 2.3

Versie 2.2 van deze regels werd gebruikt voor het Runelands event #2 (fixing the town) en #3 (dark dealing). Hieronder staan de wijzigingen die gemaakt zijn voor de nieuwe versie van het regelsysteem. 

  1. Alle skills die je 1 keer per gevecht kon gebruikten zijn veranderd naar 2 keer per dag.
  2. Van de skill โ€˜Ambidexโ€™ is de voorwaarde verandert: dodge naar Onehanded weapons.
  3. De skill โ€˜expert smithโ€™ is niet langer vaker aan te kopen.
  4. De skill โ€˜extra blowโ€™ zorgt er nu voor dat je alle gevechtsskills die je 2 keer per dag kan gebruiken een extra keer kan gebruiken. Dit ongeacht welke skills je hebt en hoeveel je er hebt. Dus als je er meerdere hebt kan je beide skills een extra keer gebruiken en hoeft dus niet langer meer 1 te kiezen.
  5. Bij alle magische spreuken die schade doen is de call โ€˜magicโ€™ in het effect toegevoegd als die er niet al bij stond.
  6. De barden magie spreuk โ€˜confuseโ€™ is vervangen door de nieuwe spreuk โ€˜damaging songโ€™. Deze spreuk doet in plaats de call โ€˜confuseโ€™ de call โ€˜2 direct magicโ€™.
  7. De schaduw magie spreuk โ€˜mist eyesโ€™ is vervangen door de nieuwe spreuk โ€˜Shadow sliceโ€™. Deze spreuk doet in plaats van de call โ€˜blindโ€™ de call โ€˜1 direct magic throughโ€™.
  8. De genezings magie spreuk โ€˜stabilising touchโ€™ is vervangen door de spreuk โ€˜cure diseaseโ€™. Deze spreuk geneest een simpele ziekte in plaats van de call โ€˜stabiliseโ€™.
  9. Nieuwe skill โ€˜teacherโ€™ zijn toegevoegd voor 20XP bij de worshipper class.
  10. Nieuwe skill โ€˜cantrips (lvl 0 spells)โ€™ zijn toegevoegd voor 20XP bij de mage class. 
  11. De nature magic spreuk โ€˜bearโ€™s strengthโ€™ is verlaagd in manakosten van 3 naar 2 mana.
  12. De blood magic spreuk โ€˜blood puppetโ€™ is verlaagt in kosten van 6 HP naar 4 HP
  13. Voor de barden magie spreuk โ€˜raging tonesโ€™ is de entertain tijd verlaagd van 3 minuten naar 2 minuten. 
  14. Voor de genezings magie spreuk โ€˜clear bodyโ€™ is verlaagt in manakosten van 3 naar 2 mana.
  15. Er is een extra effect voor de mage class level skill โ€˜free spellโ€™ bij gekomen. Naast een spreuk zonder manakosten te gebruiken heeft deze spreuk ook geen cooldown.
  16. Er zijn 12 preset karakter sheets toegevoegd. Deze zijn voor nieuwe spelers die gemakkelijk een karakter willen maken en daarvoor een van te voren ingevulde karakter sheet preset willen gebruiken. 
  1. Voor de volgende skills zijn de XP kosten veranderd:
    NB: als skills die je al hebt goedkoper zijn geworden dan krijg je de het verschil in XP kosten terug, als ze duurder zijn geworden dan houd je de skill gewoon en hoef je niks bij te betalen.Weapon specialist
  1. โ€œPowerfull blowโ€ van 23xp naar 18XP 
  2. โ€œPowerfull strikeโ€ van 20xp naar 17xp
  3. โ€œDisarming blowโ€ van 26xp naar 20xp 
  4. โ€œPrecise blowโ€ van 23XP naar 18xp     
  5. โ€œStaff tricksโ€ van 25xp naar 20xp
  6. โ€œPower shotโ€ van 23xp naar 18xp   
  7. โ€œDodgeโ€ van 22xp naar 25xp   
  8. โ€œHeavy armorโ€ van 26xp naar 16xp 
  9. โ€œIntimidateโ€ van 21xp naar 18xp
  10. โ€œExtra blowโ€ van 19xp naar 25XP 

Scout

  1. โ€œTrackingโ€ van 19xp naar 15xp
  2. โ€œCollectorโ€ van 23xp naar 30xp
  3. โ€œBrewerโ€ van 21xp naar 27xp

Worshipper

  1. โ€œRoyal bloodโ€ van 20xp naar 25xp
  2. โ€œsuggestionโ€ van 26xp naar 24xp

Mage

  1. โ€œIdentify magicโ€ van 17xp naar 20xp

De inschrijvingen zijn open!!!

Beste spelers en figuranten,

Onze inschrijvingen zijn open!!!!!!
Ons nieuwe terrein wordt: Scouting Verbraak Margriet in Harderwijk. Dit is op de strokelweg 6.
Het evenement wordt gehouden op 25 t/m 27 Oktober.
De betaalverzoekjes zullen gaan lopen vanaf begin augustus maar als je je inschrijft dan is jouw plek gereserveerd ๐Ÿ˜
Schrijf je dus snel in op https://shieldbrothers.nl/inschrijven/

Stay Awesome!

Groetjes, het shieldbrothers team ๐Ÿ˜

Teaser hoofdevent #3

Hallo lieve larpers, het komende evenement is al over een maand en daarom presenteren wij hier de teaser. Vergeet je niet in te schrijven en te betalen voor 19 Maart, hierna gaan de prijzen omhoog met 10 euro voor spelers en 5 euro voor figuranten. Enjoy!

De avond valt. Het is stil in de bossen. Stiller dan normaal. Eng stil. Af en toe zingt er een vogel, maar het lied wordt steeds snel weer afgekapt. Het is alsof de wind de bladeren niet durft te laten ruisen. Zelfs het kraken van de bladeren onder je voeten lijkt gedempt.

Er is iets mis. Goed mis. Het lijkt alsof er een soort constante spanning in je lichaam is, alsof je een vervelend onderbuik gevoel hebt, alsof je weet dat er iemand op de loer ligt. Naarmate je dieper het bos in gaat wordt het steeds erger.
Achter je hoor je een geluid dat je niet kan plaatsen. Je trekt je wapen en draait je om, maar er staat niks achter je. Toch kun je zweren dat je iets had gehoord.

Heel even wordt alles zwart.

Daarna kun je weer zien. Er staat nog steeds niemand bij je in de buurt. Het bos is nog steeds stil, de zon is misschien een klein beetje verder gezakt. Nog steeds met getrokken wapen kijk je om je heen.

Uiteindelijk besluit je dat de kust veilig is en loop je verder. Een half uur later is het te donker om nog goed te kunnen zien waar je loopt. Je steekt je lantaarn aan en gaat op zoek naar een plek om je kamp op te zetten.

In de verte meen je een open plek te zien. Je loopt er naartoe, maar het lijkt wel alsof hij steeds verder van je af komt te liggen, ondanks dat je er naartoe beweegt, tot hij helemaal uit het zicht verdwijnt.

Verward kijk je om je heen, en je ziet dat de open plek nu achter je ligt. Je begint er weer op af te lopen, maar hetzelfde gebeurt weer. De zon is inmiddels onder. Het moment dat de open plek weer verdwenen is steekt er ineens een wind op, en je lantaarn wordt uitgeblazen.

Plotseling word je door duisternis overspoeld. Overal om je heen hoor je geluiden, geluiden die je eerst niet kon horen, geluiden die steeds dichterbij komen. Dissonante koren van helse geluiden. Je lichaam spant zich steeds verder aan, verder dan je ooit mogelijk had geacht.

Uiteindelijk zijn de geluiden zo dichtbij dat je trommelvlies dreigt te splijten. Je knielt met je handen over je oren, je wapen vergeten op de grond, je mond open, maar schreeuwen kun je niet, je lijkt geen lucht meer je longen in te kunnen krijgen. Door alle geluiden heen hoor je iets dat lijkt op een stem.

โ€œ๐“๐“พ ๐“ญ๐“ฎ ๐”ƒ๐”€๐“ช๐“ด๐“ด๐“ฎ๐“ต๐“ฒ๐“ท๐“ฐ๐“ฎ๐“ท ๐“ญ๐“ฒ๐“ฎ ๐”ƒ๐“ฒ๐“ฌ๐“ฑ ๐“ฎ๐“ฎ๐“ท ๐“ฑ๐“ฎ๐“ฎ๐“ป ๐“ฟ๐“ช๐“ท ๐“ญ๐“ฎ ๐“ฐ๐“ฎ๐“ญ๐“ป๐“ธ๐“ฌ๐“ฑ๐“ฝ๐“ฎ๐“ท ๐“ท๐“ธ๐“ฎ๐“ถ๐“ญ๐“ฎ๐“ท ๐“ช๐“ช๐“ท ๐“ญ๐“ฎ ๐“ด๐“ช๐“ท๐“ฝ ๐”ƒ๐“ฒ๐“ณ๐“ท, ๐“ด๐“ช๐“ท ๐“ฒ๐“ด ๐“ป๐“พ๐“ผ๐“ฝ๐“ฒ๐“ฐ ๐“ถ๐“ฒ๐“ณ๐“ท ๐“ฝ๐“ฒ๐“ฝ๐“ฎ๐“ต ๐“ฌ๐“ต๐“ช๐“ฒ๐“ถ๐“ฎ๐“ท. ๐“”๐“ท ๐“ถ๐“ฎ๐“ฝ ๐“ญ๐“ช๐“ฝ, ๐”ƒ๐“ช๐“ต ๐“ฒ๐“ด ๐“ต๐“ช๐“ฝ๐“ฎ๐“ท ๐”ƒ๐“ฒ๐“ฎ๐“ท ๐”€๐“ช๐“ฝ ๐“ฟ๐“ธ๐“ธ๐“ป ๐“ฎ๐“ฎ๐“ท ๐”ƒ๐”€๐“ช๐“ด๐“ด๐“ฎ๐“ต๐“ฒ๐“ท๐“ฐ๐“ฎ๐“ท ๐”ƒ๐“ฒ๐“ฌ๐“ฑ ๐“ฑ๐“ฎ๐“ซ๐“ซ๐“ฎ๐“ท ๐“ต๐“ช๐“ฝ๐“ฎ๐“ท ๐”ƒ๐“ฒ๐“ฎ๐“ท ๐“ซ๐“ฒ๐“ณ ๐“ญ๐“ฎ ๐“ต๐“ช๐“ช๐“ฝ๐“ผ๐“ฝ๐“ฎ ๐“ช๐“ช๐“ท๐“ฟ๐“ช๐“ต. ๐“๐“ต๐“ต๐“ฎ๐“ถ๐“ช๐“ช๐“ต ๐“ผ๐“น๐“ธ๐“ท๐“ฝ๐“ช๐“ช๐“ท ๐“ญ๐“ธ๐“ธ๐“ญ ๐“ท๐“ฎ๐“ฎ๐“ป๐“ฟ๐“ช๐“ต๐“ต๐“ฎ๐“ท ๐“ญ๐“ธ๐“ธ๐“ป ๐“ฎ๐“ฎ๐“ท ๐“ผ๐“ฝ๐“ฎ๐“ป๐“ฟ๐“ฎ๐“ต๐“ฒ๐“ท๐“ฐ. ๐“˜๐“ฎ๐“ฝ๐“ผ ๐”€๐“ช๐“ฝ ๐”ƒ๐“ฒ๐“ฎ๐“ต๐“ฒ๐“ฐ๐“ฎ๐“ป ๐“ฒ๐“ผ ๐“ฟ๐“ช๐“ต๐“ฝ ๐“ท๐“ฒ๐“ฎ๐“ฝ ๐“ฝ๐“ฎ ๐“ฟ๐“ฒ๐“ท๐“ญ๐“ฎ๐“ท. ๐“˜๐“ด ๐”ƒ๐“ช๐“ต ๐”ƒ๐“ฎ ๐“ฎ๐“ฟ๐“ฎ๐“ท ๐“ต๐“ช๐“ฝ๐“ฎ๐“ท ๐”ƒ๐“ฒ๐“ฎ๐“ท ๐“ฑ๐“ธ๐“ฎ ๐“ซ๐“ต๐“ธ๐“ฎ๐“ญ ๐“ฟ๐“ต๐“ธ๐“ฎ๐“ฒ๐“ฝ, ๐“ต๐“ช๐“ฝ๐“ฎ๐“ท ๐“ฑ๐“ธ๐“ป๐“ฎ๐“ท ๐“ฑ๐“ธ๐“ฎ ๐“ฎ๐“ฎ๐“ท ๐“ต๐“ช๐“ช๐“ฝ๐“ผ๐“ฝ๐“ฎ ๐“ช๐“ญ๐“ฎ๐“ถ ๐“ด๐“ต๐“ฒ๐“ท๐“ด๐“ฝ ๐“ฎ๐“ท ๐“ต๐“ช๐“ฝ๐“ฎ๐“ท ๐”€๐“ฎ๐“ฝ๐“ฎ๐“ท ๐“ฑ๐“ธ๐“ฎ ๐“ต๐“ฒ๐“ณ๐“ด๐“ฎ๐“ท ๐“ป๐“พ๐“ฒ๐“ด๐“ฎ๐“ท.โ€

Dan is alles ineens voorbij. Je ligt op de grond, op de open plek, buiten adem, en je voelt de koude bosgrond onder je rug. Je wapen ligt naast je, en de lantaarn flikkert kalmpjes.

Een andere stem, volledig anders dan de eerste, komt van veel dichterbij. Je ziet de lichten van een dorp in de verte.

โ€œ๐“–๐“ฎ๐“ช๐“ฌ๐“ฑ๐“ฝ๐“ฎ ๐“‘๐“พ๐“ป๐“ฐ๐“ฎ๐“ป๐“ผ ๐“ฟ๐“ช๐“ท ๐“จ๐“ช๐“ป๐“ต๐“ช๐“ท,

๐“๐“ต๐“ผ ๐“ธ๐“พ๐“ญ-๐“‘๐“ช๐“ป๐“ธ๐“ท ๐“ฟ๐“ช๐“ท ๐“จ๐“ช๐“ป๐“ต๐“ช๐“ท ๐“ฑ๐“ฎ๐“ซ ๐“ฒ๐“ด ๐“ช๐“ฏ๐“ผ๐“ฝ๐“ช๐“ท๐“ญ ๐“ถ๐“ธ๐“ฎ๐“ฝ๐“ฎ๐“ท ๐“ญ๐“ธ๐“ฎ๐“ท ๐“ฟ๐“ช๐“ท ๐“ถ๐“ฒ๐“ณ๐“ท ๐“ฐ๐“ฎ๐“ต๐“ฒ๐“ฎ๐“ฏ๐“ญ๐“ฎ ๐“ฐ๐“ฎ๐“ซ๐“ฒ๐“ฎ๐“ญ. ๐““๐“ช๐“ช๐“ป ๐“ต๐“ฒ๐“ฐ๐“ฝ ๐“ท๐“ธ๐“ฐ ๐“ผ๐“ฝ๐“ฎ๐“ฎ๐“ญ๐“ผ ๐“ถ๐“ฒ๐“ณ๐“ท ๐“ฑ๐“ช๐“ป๐“ฝ ๐“ฎ๐“ท ๐“ฟ๐“ฎ๐“ฎ๐“ต ๐“น๐“ธ๐“ฝ๐“ฎ๐“ท๐“ฝ๐“ฒ๐“ฎ. ๐““๐“ฎ๐”ƒ๐“ฎ ๐“ฑ๐“ฎ๐“ซ ๐“ฒ๐“ด ๐“ถ๐“ธ๐“ฎ๐“ฝ๐“ฎ๐“ท ๐“ช๐“ฌ๐“ฑ๐“ฝ๐“ฎ๐“ป๐“ต๐“ช๐“ฝ๐“ฎ๐“ท ๐“ท๐“ช ๐“ถ๐“ฒ๐“ณ๐“ท ๐“ท๐“ช๐“ต๐“ช๐“ฝ๐“ฒ๐“ฐ๐“ฑ๐“ฎ๐“ฒ๐“ญ ๐“ฎ๐“ท ๐“ผ๐“ต๐“ฎ๐“ฌ๐“ฑ๐“ฝ ๐“ธ๐“ฟ๐“ฎ๐“ป๐”ƒ๐“ฒ๐“ฌ๐“ฑ๐“ฝ ๐“ธ๐“ฟ๐“ฎ๐“ป ๐”€๐“ช๐“ฝ ๐“ฎ๐“ป ๐“ฐ๐“ฎ๐“ซ๐“ฎ๐“พ๐“ป๐“ญ๐“ฎ. ๐“‘๐“ฎ๐“ฝ๐“ช๐“ช๐“ต๐“ญ ๐“ถ๐“ฎ๐“ฝ ๐“ถ๐“ฒ๐“ณ๐“ท ๐“ฐ๐“ป๐“ธ๐“ท๐“ญ, ๐“ซ๐“ฎ๐“ท ๐“ฒ๐“ด ๐“ฝ๐“ฎ๐“ป๐“พ๐“ฐ๐“ฐ๐“ฎ๐“ด๐“ฎ๐“ฎ๐“ป๐“ญ ๐“ท๐“ช๐“ช๐“ป ๐“ญ๐“ฎ ๐“ฑ๐“ธ๐“ธ๐“ฏ๐“ญ๐“ผ๐“ฝ๐“ช๐“ญ ๐“ฎ๐“ท ๐“ญ๐“ฎ ๐“ผ๐“ฒ๐“ฝ๐“พ๐“ช๐“ฝ๐“ฒ๐“ฎ ๐“พ๐“ฒ๐“ฝ๐“ฐ๐“ฎ๐“ต๐“ฎ๐“ฐ๐“ญ.

๐“๐“ต๐“ผ ๐“ช๐“ช๐“ท๐“ผ๐“ฝ๐“พ๐“พ๐“ป๐“ญ๐“ฎ๐“ป ๐“ฟ๐“ช๐“ท ๐“ญ๐“ฎ โ€˜๐“’๐“ช๐“ต๐“ฎ๐“ฎ๐“ท๐“ผ๐“ฎ ๐“’๐“ช๐“ฟ๐“ช๐“ต๐“ฎ๐“ป๐“ฒ๐“ฎ 12๐“ญ๐“ฎ ๐““๐“ฒ๐“ฟ๐“ฒ๐“ผ๐“ฒ๐“ฎโ€™ ๐“ซ๐“ฎ๐“ท ๐“ฒ๐“ด ๐“ฝ๐“ป๐“ธ๐“ฝ๐“ผ ๐“ฝ๐“ฎ ๐”ƒ๐“ฎ๐“ฐ๐“ฐ๐“ฎ๐“ท ๐“ญ๐“ช๐“ฝ ๐“ถ๐“ฒ๐“ณ๐“ท ๐“ฝ๐“ธ๐“ฎ๐“ด๐“ธ๐“ถ๐“ผ๐“ฝ ๐“ท๐“ฒ๐“ฎ๐“ฝ ๐“ถ๐“ฎ๐“ฝ ๐“ธ๐“ท๐”ƒ๐“ฎ๐“ด๐“ฎ๐“ป๐“ฑ๐“ฎ๐“ญ๐“ฎ๐“ท ๐”ƒ๐“ฒ๐“ฝ. ๐“—๐“ธ๐“ฎ๐”€๐“ฎ๐“ต ๐“ถ๐“ฒ๐“ณ๐“ท ๐“น๐“ช๐“ญ ๐“ท๐“ฒ๐“ฎ๐“ฝ ๐”ƒ๐“ธ ๐“ฟ๐“ช๐“ช๐“ด ๐“ถ๐“ฎ๐“ฎ๐“ป ๐”ƒ๐“ช๐“ต ๐“ด๐“ป๐“พ๐“ฒ๐“ผ๐“ฎ๐“ท ๐“ถ๐“ฎ๐“ฝ ๐“ญ๐“ช๐“ฝ ๐“ฟ๐“ช๐“ท ๐“จ๐“ช๐“ป๐“ต๐“ช๐“ท, ๐“ฐ๐“ฎ๐“ต๐“ธ๐“ธ๐“ฏ ๐“ฒ๐“ด ๐“ท๐“ฒ๐“ฎ๐“ฝ ๐“ญ๐“ช๐“ฝ ๐“ฒ๐“ด ๐“ถ๐“ฒ๐“ณ๐“ท ๐“ฐ๐“ฎ๐“ต๐“ฒ๐“ฎ๐“ฏ๐“ญ๐“ฎ ๐“ฐ๐“ป๐“ธ๐“ท๐“ญ ๐“ท๐“ธ๐“ธ๐“ฒ๐“ฝ ๐“ถ๐“ฎ๐“ฎ๐“ป ๐”ƒ๐“ช๐“ต ๐”ƒ๐“ฒ๐“ฎ๐“ท.

๐““๐“ฎ๐“ป๐“ฑ๐“ช๐“ต๐“ฟ๐“ฎ ๐“ฐ๐“ฎ๐“ฎ๐“ท ๐“ฟ๐“ฎ๐“ป๐“ญ๐“ป๐“ฒ๐“ฎ๐“ฝ. ๐“˜๐“ด ๐”ƒ๐“ช๐“ต ๐“ช๐“ต๐“ต๐“ฎ๐“ท ๐“ฟ๐“ช๐“ท ๐“ณ๐“พ๐“ต๐“ต๐“ฒ๐“ฎ ๐“ธ๐“ธ๐“ฒ๐“ฝ ๐“ท๐“ธ๐“ฐ ๐“ฝ๐“ฎ๐“ฐ๐“ฎ๐“ท๐“ด๐“ธ๐“ถ๐“ฎ๐“ท, ๐“ฑ๐“ธ๐“น๐“ฎ๐“ท๐“ญ๐“ฎ ๐“ญ๐“ช๐“ฝ ๐“ณ๐“พ๐“ต๐“ต๐“ฒ๐“ฎ ๐“ช๐“ต๐“ต๐“ฎ๐“ท ๐“ธ๐“ธ๐“ด ๐“ฎ๐“ฎ๐“ท ๐”ƒ๐“ฎ๐“ด๐“ฎ๐“ป๐“ฎ ๐“ฝ๐“ธ๐“ฎ๐“ด๐“ธ๐“ถ๐“ผ๐“ฝ ๐“ฑ๐“ฎ๐“ซ๐“ซ๐“ฎ๐“ท.

๐“—๐“ฎ๐“ฝ ๐“ฐ๐“ป๐“ธ๐“ท๐“ญ๐“ฐ๐“ฎ๐“ซ๐“ฒ๐“ฎ๐“ญ ๐“ฟ๐“ช๐“ต๐“ฝ ๐“ท๐“พ ๐“ธ๐“ท๐“ญ๐“ฎ๐“ป ๐“ฎ๐“ฎ๐“ท ๐“ช๐“ท๐“ญ๐“ฎ๐“ป, ๐“ถ๐“ช๐“ช๐“ป ๐“ถ๐“ฒ๐“ณ๐“ท ๐”ƒ๐“ธ๐“ป๐“ฐ๐“ฎ๐“ท ๐”ƒ๐“ฒ๐“ณ๐“ท ๐“ท๐“ฒ๐“ฎ๐“ฝ ๐“ฟ๐“ฎ๐“ป๐“ญ๐”€๐“ฎ๐“ท๐“ฎ๐“ท. ๐“จ๐“ช๐“ป๐“ต๐“ช๐“ท ๐”ƒ๐“ช๐“ต ๐“ช๐“ต๐“ฝ๐“ฒ๐“ณ๐“ญ ๐“ฎ๐“ฎ๐“ท ๐“ญ๐“ฎ๐“ฎ๐“ต ๐“ฟ๐“ช๐“ท ๐“ถ๐“ฒ๐“ณ ๐”ƒ๐“ฒ๐“ณ๐“ท. ๐““๐“ฎ ๐“น๐“ป๐“ธ๐“ซ๐“ต๐“ฎ๐“ถ๐“ฎ๐“ท ๐“ฟ๐“ธ๐“ต๐“ผ๐“ฝ๐“ป๐“ฎ๐“ด๐“ฝ ๐“ฑ๐“ฎ๐“ฝ๐”ƒ๐“ฎ๐“ต๐“ฏ๐“ญ๐“ฎ. ๐“ฅ๐“ฎ๐“ฎ๐“ต ๐“ฐ๐“ฎ๐“ต๐“พ๐“ด!

๐“œ๐“ฎ๐“ฝ ๐“ญ๐“ฎ ๐“ฟ๐“ป๐“ฒ๐“ฎ๐“ท๐“ญ๐“ฎ๐“ต๐“ฒ๐“ณ๐“ด๐“ผ๐“ฝ๐“ฎ ๐“ฐ๐“ป๐“ธ๐“ฎ๐“ฝ๐“ฎ๐“ท,
๐“ž๐“พ๐“ญ-๐“‘๐“ช๐“ป๐“ธ๐“ท ๐“ฟ๐“ช๐“ท ๐“จ๐“ช๐“ป๐“ต๐“ช๐“ท,
๐“๐“พ๐“ต๐“ธ๐“ท ๐“๐“ท๐“ญ๐“ป๐“ช๐“ฏ.โ€

De tekenen van een beschaving dichtbij.

Schrijf je snel in :-D

Beste larpers,

Over 10 dagen is het alweer 19 maart, en dan is het een maand voor het event. Dit houdt in dat de prijs van het evenement dan omhoog gaat. Voor spelers wordt het dan 70 en voor figuranten wordt het dan 45. Schrijf je dus zo snel mogelijk in.

Stay awesome larpers!

Teaser!

Aangezien het hoofdevent er weer snel aankomt is hier een kleine teaser voor het hoofdevent:

Wat was vorige week toch een spektakel.
De kannibalen zijn de baron zijn obstakel,
En zo begon de gigantische optocht,
De baron zijn militie die naar de kannibalen zocht,
Ging van een plan naar debacle.

De militie bevriende de vijand,
Lieten ze staan op de baron zijn land,
Terwijl ze van adel tot boer,
Gelijk maakten met de vloer,
En eigenlijk ieder andere passant.

Dus eender deze dagen meld deze stoet
Sommige met een voorhoofd vol bloed,
Aan de baron die ze stuurde,
En de inquisitie die ze begluurde,
Waarom de militie zo doet.

Maar buiten dit nog niet opgeloste probleem,
Broeit naar mijn weet in Yarlan nog een ander extreem,
Een gemaakt van pure haat,
En door acties van Yarlan dubbel zo kwaad,
Dat hij het hele gebied van de mensen ontneemt.

Aanpassingen regelsysteem

Hey awesome LARPers,

Het hoofdevent komt langzaamaan in beeld en de organisatie is hard bezig geweest om een nieuw regelsysteem uit te schrijven. Deze is opgedeeld in 3 delen.

Spreukenboek 2.2

Classes & skills 2.2

basis regels en kennis.docx

De aanpassingen in het regelsysteem staan hieronder

Patchlist 2.1 > 2.2

Versie 2.1 van deze regels werd gebruikt voor het Runelands event โ€œa new beginningโ€ dat plaatsvond op september 2017. Buiten wat algemene wijzigingen in stijl en indeling vind je hieronder de belangrijkste wijzigingen ten opzichte van versie 2.1:

  1. Het regelboek is nu opgedeelt in 3 wat kleinere regelboekjes, dit zodat het een stuk overzichtelijker gaat zijn. Eรฉn regelboek voor alle algemene regels en kort de skills met hun XP kosten. Eรฉn voor de volledige uitleg van de classes en skills. En รฉรฉn voor apart alle magische spreuken en de werking hiervan en info over het gebruiken van magie zelf.
  2. Subdue is niet meer de basis skill voor de weaponspecialist.
    Deze is vervangen door knives & daggers. Spelers die subdue aangekocht hadden krijgen nu automatische de skill knives & daggers hiervoor in de plaats. Als je de skill knives & daggers had krijg je hier je 15XP voor terug om opnieuw te besteden.
  3. Subdue is nu een algemene call die ieder character kent en kan gebruiken.
  4. Er is nu een leermeester systeem. Iedere persoon die een skill kent kan van deze skill de leermeester zijn en deze aan een andere speler leren. Voor ieder half uur dat je hiermee bezig bent krijgt de leerling 3 XP korting op skill in de aankoop. Als je dit gaat doen met je het van te voren aangeven bij de HQ en als leermeester kan je maximaal aan 2 leerlingen tegelijk iets leren.
  5. Voor de volgende skills zijn de XP kosten veranderd:
    NB: als skills die je al hebt goedkoper zijn geworden dan krijg je de het verschil in XP kosten terug, als ze duurder zijn geworden dan houd je de skill gewoon en hoef je niks bij te betalen.

Weapon specialist

    1. โ€œKnife throwingโ€ van 20XP naar 15XP
    2. โ€œPiercing knifeโ€ van 29XP naar 23XP
    3. โ€œDisarming blowโ€ (zwaard) van 23XP naar 26XP
    4. โ€œTwo-handed weaponsโ€ van 21XP naar 19XP
    5. โ€œPowerful strikeโ€ van 23XP naar 20XP
    6. โ€œPrecise shotโ€ van 21XP naar 18XP
    7. โ€œPower shotโ€ van 29XP naar 23XP
    8. โ€œBalanceโ€ van 15XP naar 25XP
    9. โ€œBraveโ€ van 26XP naar 30XP
    10. โ€œDodgeโ€ van 17XP naar 22XP
    11. โ€œAmbidexโ€ van 21XP naar 17XP
    12. โ€œShieldโ€ van 21XP naar 15XP
    13. โ€œLast breathโ€ van 32XP naar 35XP
    14. โ€œCrushing blowโ€ van 23XP naar 30XP
    15. โ€œArmour expertโ€ van 21XP naar 24XP

Scout

    1. โ€œExpert herbalismโ€ van 32XP naar 28XP
    2. โ€œBetter alchemyโ€ van 21XP naar 25XP
    3. โ€œExpert toxicologyโ€ van 32XP naar 28XP
    4. โ€œBetter poison brewerโ€ van 21XP naar 25XP
    5. โ€œBetter huntingโ€ van 25XP naar 20XP
    6. โ€œExpert huntingโ€ van 31XP naar 26XP
    7. โ€œEagle visionโ€ van 34XP naar 30XP
    8. โ€œPickpocketโ€ van 16XP naar 22XP
    9. โ€œDoctorโ€ van 29XP naar 20XP
    10. โ€œShadow walkerโ€ van 27XP naar 32XP

Worshipper

    1. โ€œWealthโ€ was voorheen verdeeld in de stappen 13-18-23-28-33 en 38 XP en is nu verlaagd naar 13-16-19-22 en 25 XP.
    2. โ€œMerchantโ€ was voorheen verdeeld in de stappen 15-20 en 25XP en is veranderd naar vaste kosten van 20XP. De skill geeft standaard 50% korting waar dit voorheen langzaam meer werd. Als je deze skill hebt neem dan contact op met HQ.
    3. Alle priest skills zijn van 25XP naar 20XP gegaan.
    4. Alle high priest skills zijn van 35XP naar 30XP gegaan.

Mage

    1. โ€œScribeโ€ van 19XP naar 12XP
    2. โ€œScroll writerโ€ van 32XP naar 35XP
    3. โ€œExtra manaโ€ was voorheen verdeeld in de stappen 18-23-28-33 en 38XPย  nu verlaagd naar 14-18-22-26 en 30 XP.
    4. โ€œRunic magicโ€ van 19XP naar 25XP
    5. โ€œRunic enchantingโ€ van 31XP naar 35XP
    6. โ€œEfficient writerโ€ van 27XP naar 22XP

 

  1. XP mag niet standaard van dode characters afgepakt worden. Als je character overleden is lever je de XP die je character had in bij de HQ.
  2. Calls zijn in het Engels, voorheen stond โ€œDubbelโ€ als enige in het Nederlands, dat is nu dus โ€œDoubleโ€, โ€œOntwapenโ€ is nu overal โ€œDisarmโ€.
  3. De spellfocus is duidelijker uitgeschreven zodat die niet meer over het hoofd gezien wordt en de magiรซrs hier gebruik van gaan maken.
  4. โ€œDisarming blowโ€ voor met als voorwaarde โ€˜stafโ€™ is hernoemd naar โ€œStaff tricksโ€ zodat deze er niet meer dubbel in staat. Het effect blijft hetzelfde.
  5. De regel van dat je na een nacht slapen geen HP terugkrijgt is aangepast naar dat je na een nacht goed slapen wel je HP terug krijgt. Je krijgt dan weer volledig al je HP terug mits je karakter ook ic een goede nachtrust heeft gehad en alle eventuele open wonden verbonden zijn als je gaat slapen.
  6. De werking van de call rage is aangepast, voorheen kon je in rage de eerste klap negeren en een fear gebruiken, dit kan niet meer. Nu krijg je 2 extra HP en ben je immuun voor de call โ€˜fearโ€™. Daar aan toe te voegen val je met een rage iedereen aan in je gezichtsveld in een blinde woede. Lees deze call goed door van tevoren om de exacte verwoording goed te hebben.
  7. De call โ€˜duelโ€™ is aangepast, nu mag je het gevecht nog steeds niet weigeren maar iemand mag zich wel bemoeien met het gevecht. Het is alleen wel zo eervol om dit niet te doen.
  8. De specificaties voor de scrolls wordt aangepast. Je kan nu niveau 2 spreuken aankopen zonder de scroll daarvoor te hebben. Alle voor de niveau 3 spreuken heb je nog scroll nodig om die te kunnen gebruiken. Scrolls kan je alleen leren als je de skill scribe ook hebt. En als je een scroll vind voor een niveau 1 of 2 spreuk kan je die gebruiken om 50% minder XP te betalen voor de spreuk en wordt hij dus goedkoper in de aankoop. Je hebt dan nog wel steeds de skill scribe nodig, dit staat nu ook vermeld bij de skills zelf.
  9. Je kan met ambidex nu ook een wapen vasthouden en daarnaast ook een spreuk gebruiken. Als je dus geen ambidex hebt en je wil een spreuk gebruiken heb je daar beide handen voor nodig en kan je dus geen wapen vasthouden.
  10. de skills rage en frenzied rage zijn in naam aangepast naar battle cry en war cry. het effect van de skill is hetzelfde gebleven.
  11. De skill last breath is aangepast van 2 keer per dag naar 1 keer per dag.
  12. De skill surgery is aangepast. Voorheen genas je iemand over een lange periode en nu is het na 5 min behandelen gewoon 2 HP genezing en je kan er een fatal mee oplappen.
  13. De skill cure illness is toegevoegd, met deze skill kan je ziektes genezen en een speciaal antigif maken die de call poison geneest.
  14. De skill crafting is herschreven zodat het beter te begrijpen is wat de gedachten achter de skill is en wat de werking ervan gaat zijn.
  15. onder de skill touched by the god is nu duidelijk neer gezet dat genezings magie daar ook onder valt om te gebruiken naast de andere goden magie spreuken. Ook heb je niet langer de skill scribe nodig om de scrolls voor goden magie of genezings magie te kunnen begrijpen en gebruiken.
  16. De skill merchant heeft nu als voorwaarde wealth. Ook is wat verder uitgeschreven dat je bij je handelscontacten kan vragen om specifieke goederen.
  17. Het effect van de high priest van mores en amadis zijn verwisselt. En het opstaan uit de dood vanuit de high priest of mores gebeurt nu nog maar met 1 HP in plaats van 3 HP.
  18. Er is bij channel mana toegevoegd dat het nu specifiek alleen kan als het vrijwillig gebeurt.
  19. Bij de skill ritual breaker is ook toegevoegd dat je nu zelf waar je dat graag wil een eigen sterke rituele barriรจre kan creรซren.
  20. De rune spreuk dispel magic wordt aangepast. Je kan hem nu zo vaak op een dag gebruiken als je er mana voor hebt, en als je de magie wil dispellen kost dit nu niet mee 6 mana maar de helft van de mana kosten die aan voor de magie zelf is gebruikt (naar boven afgerond).
  21. Bij de skill free spell is nu toegevoegd dat je dat kosteloze spreuk 2 keer kan gebruiken als dit voor een niveau 1 spreuk is.
  22. Er zijn een aantal aanpassingen in de spreuk gemaakt, de lijst van aanpassingen staat hieronder. Ook stonden een aantal calls nog verkeerd in de spreuk beschreven, deze zijn nu aangepast zodat ze overeenkomen met de algemene calls.
  1. De spreuk thorn shot doet nu โ€˜1 direct troughโ€™ in plaats van โ€˜1 directโ€™.
  2. De zielen magie spreuk soul strike is vervangen door een nieuwe niveau 2 spreuk โ€˜create minor undeadโ€™. En de spreuk โ€˜fearfull illusion is dan een niveau 1 spreuk geworden.
  3. De tijds duur van de spreuk clear mind is verlengt van 5 minuten naar 15 minuten.
  4. De spreuk blood arrow doet nu in plaats van de call โ€˜2 directโ€™ nu โ€˜2 direct throughโ€™.
  5. De mana kosten van de spreuk forget is omlaag gegaan van 4 mana naar 2 mana.
  6. De mana kosten van de spreuk sleep is omlaag gegaan van 3 mana naar 2 mana.
  7. De spreuk raging tones is in tijdsduur verkort van 5 minuten naar 3 minuten en in mana verlaagd van 4 mana naar 3 mana.
  8. De spreuk fearfull illusion hoef je nu niet meer 5 minuten lang iets voor te spelen maar nu maar 1 minuut.
  9. De spreuk ward kan je nu ook op iemand anders gebruiken

Het hoofdevent komt er aan!

Hallo awesome larpers! Het volgende Adventures in Runelands weekend-event komt al weer in zicht! Zoals jullie vast al weten is deze in het weekend van 24 t/m 26 augustus, op hetzelfde terrein als het vorige weekend. De locatie van dit terrein is ’t Harde, Oostloo 8.

Ook zijn de inschrijvingen al in volle gang, de eerste zijn zelfs al binnen. We gaan komend event ruimte hebben voor 50 spelers en 25 figuranten. Dus wacht vooral niet te lang met inschrijven, voordat je het weetย zit het vol! Zoals altijd zijn de prijzen โ‚ฌ55,- voor spelers en โ‚ฌ35,- voor figuranten. Vergeet ook vooral niet dat een maand voor het event (op 24 juli) de prijs met โ‚ฌ10,- omhoog zal gaan.

Wij als organisatie zijn al weer druk bezig met de voorbereidingen. Binnenkort zal er ook een nieuwe update komen voor het regelsysteem met een paar belangrijke aanpassingen. Houd de facebookpagina of de site dus goed in de gaten. En, binnenkort zal de teaser ook online komen…

Tot op het event!

Nog รฉรฉn nachtje slapen!!!

Morgen is het zover. De tweede special van Adventures in Runelands.

Na meer dan anderhalf jaar na de pilot is Shieldbrothers gegroeid tot een hechte organisatie en daar zijn we trots op. Trots dat we dit hebben kunnen maken samen met de hulp van: onze evenement vrijwilligers die ons keer op keer helpen, onze figuranten die het spel in de juiste richting brengen en natuurlijk onze awesome spelers.

Tot morgen bij onze tweede special!

 

 

De special is al in zicht!

Hallo lieve larpers! Het is al weer bijna zo ver, de special komt eraan. Om deze reden hier nog een paar praktische dingen om te weten voor het zo ver is.
Allereerst gaan we nu beginnen met het verhuren van larpwapens op het event zelf. We zullen er nog niet enorm veel hebben. Maar voor de paar nieuwe spelers die nog geen wapen hebben maar er wel graag รฉรฉn wil gebruiken, maken we dit nu mogelijk. De huur van een wapen kost โ‚ฌ7,50 of โ‚ฌ5,00 afhankelijk van het wapen zelf. Daarnaast zal er dan ook een borg bij gevraagd worden van โ‚ฌ20,00. Als het wapen dan niet stuk wordt teruggebracht krijg je de borg uiteraard terug. Het geld wordt dan ter plekken contant betaalt en geliefd ook gepast.
Verder nog de downtime, dit is de in spel tijd die tussen de evenementen verstreken is. De downtime tussen het afgelopen hoofdevent en de aankomende special is 3 weken.
Tot slot nog een paar praktische mededelingen. We gaan om 11.00 uur ‘tijd in’ dus zorg er dan voor dat je minstens 15 min van tevoren aanwezig bent. Dan heb je de tijd om in te checken en je voor te bereiden. Ben je nou een figurant, dan zal het fijn zijn als je al rond 10:00 uur aanwezig kan zijn. Dan kunnen we goed op tijd beginnen met de aankleding en het houden van de briefing.
Ook zal er uiteraard lunch verzorgd worden op de special. Je hebt hier dan alleen wel zelf een bord, beker en bestek voor nodig. Dus graag iedereen zijn eigen bord, beker en bestek mee nemen, en mocht je het hebben het liefst ic verantwoord.
Als laatste punt, we zullen verzamelen in de hoek van de parkeerplaats aan de rand van het bos. Dit is dan schuin tegenover de grote uitkijktoren zijn die vlakbij zal staan.
Dan waren dit alle mededelingen en dan zie ik jullie op de special zelf! Er zijn overigens nog een paar plaatsen vrij dus mocht je nog mee willen je kan je nog inschrijven via de website https://shieldbrothers.nl/inschrijven/
Tot op de special, we hebben er zin in!